Een Enorme daling aan Oplages bij Kranten

Bij Vandaag Inside was vandaag Wierd Duk te gast. Hij werkt bij de Telegraaf en weet natuurlijk hoe goed of slecht het bedrijf ervoor staat. Wat blijkt. Alle kranten hebben het moeilijk tegenwoordig. Niet echt online, maar de papieren versie van de kranten. Oplages dalen en dalen maar. Er komt dus een tijd dat ze alles online moeten doen. Daarom bieden sommige kranten abonnementen online aan. Of ze verdienen met reclame inkomsten van de banners, als nieuws gratis te lezen is. En met die online reclame inkomsten verdienen kranten genoeg mee. Toch zei hij dat kranten het wel moeilijk hebben. Niet alleen dat. Ze hebben natuurlijk behoorlijke concurrentie. In de showbizz wereld met de juice kanalen. En er zijn natuurlijk ook andere sites die ander nieuws schrijven en van die sites natuurlijk ook de nodige concurrentie hebben. Tijden veranderen eenmaal. Vroeger waren kranten alleenheersers. Maar nu ze concurrentie hebben op het internet, zijn tijden anders geworden. En dat papieren kranten veel minder gekocht worden is natuurlijk alleen maar voordelig. Want waarom moeten bomen gekapt worden, olie uit de grond gehaald worden voor inkt. En het vervoeren van de kranten bij de mensen thuis. Online heb je daar totaal geen last van. Zo bespaar je de natuur. Zelf denkt deze site dat mensen die nog een krant hebben, waarschijnlijk mensen zijn die ouder dan 60 jaar zijn. Mensen onder de 60 jaar, doen waarschijnlijk alles via het internet. Want waarom zou je een krant kopen met oud nieuws, terwijl je a la minuut je mobiel kan pakken om het nieuws te lezen met zelfs filmpjes erbij.