Melissa Drost en Iris Enthoven Logen over dat iets Geen Reclame was

En dit niet ten nadelen van Melissa Drost en Iris Enthoven. Maar zij moesten van een pilatesbedrijf reclame maken om daar te komen trainen. Melissa Drost maakte ongeveer 2 maanden geleden gigantische reclame door minutenlang over dat bedrijf te praten. Hoe goed het wel niet is om te sporten en wel daar. BN’ertjes wist gewoon dat het reclame was en dus ook dat in de tekst bij moest staan met #ad. Maar als je zegt dat iets geen reclame is, krijgen ze meer bezoekers. Maar zij maakte dus gigantische reclame. Dat het goed is voor je gezondheid. En voor die reclame kreeg ze natuurlijk voor betaald. Anders had ze het nooit gedaan. Tot zover niks aan de hand. Toen dacht de site dat ze het misschien wel degelijk gratis deed. Maar niks blijkt minder waar te zijn. Want gisteren kwam Iris Enthoven met reclame, door ook te zeggen dat iets geen reclame is. Maar die maakte ook heel toevallig reclame voor dat bedrijf. Dan weet je ook meteen dat het geen toeval is. Dat pilatesbedrijf (soort aerobics) hebben gewoon Melissa Drost en Iris Enthoven via hun managements ingehuurd om reclame te maken. Maar door te zeggen dat iets geen reclame is, krijgt zo’n bedrijf meer bezoekers. Wel kan de site zeggen dat de overheid (ACM) dit nu heel grondig controleert. Dus als BN’ers blijven zeggen dat iets geen reclame is. Laat staan zelfs niet in beeld zetten met #ad dat het geen reclame is. Dan zijn ze in overtreding. Zowel het bedrijf, het management als de BN’er zelf kunnen dan flinke boetes krijgen, wat bij elkaar opgeteld wel een paar duizend euro kan zijn. Zelfs Melissa Drost en Iris Enthoven moeten dan misschien meer dan duizend euro boete betalen. Dit omdat ze de burgers hebben misleid dat het zogenaamd geen reclame is en dus daardoor erin kunnen trappen. Nu is het nog een waarschuwing voor ze. Maar als ze dit vaker doen, dan zijn ze eerder geld kwijt aan boetes, dan wat het oplevert. Want de ACM (overheid) gaat nu zeer goed controleren. Als je dit als BN’er leest, zet dus er altijd bij in het beeld #ad dat iets reclame is. Want dat kan je duur komen te staan. Vooral als het een reclamespot was van Melissa Drost wat wel 10 minuten duurde.