Door BN’ertjes gaat Lauren Verster de Cosmetica Sector helemaal Kapot maken

Door deze site omtrent het gebruik van cosmetica producten, zoals dure dagcremes enz waar alcohol in zit en slecht is voor de huid (rode huid), gaan BN’ers er altijd reclame voor maken. Maar deze site waarschuwde vaak waarvoor BN’ers eigenlijk reclame voor maken. Producten waar alcohol in zit, wat slecht is voor de huid. Het enige wat goed is is douchegel, handzeep en blokzeep. Shampoo is zelfs slecht, aangezien daar ook overal alcohol in zit. Je haar kan je namelijk met douchegel wassen, waardoor je het alcohol in het haar vermijd. Maar los van dat is Lauren Verster er ook in gaan duiken, aangezien zij door een lasertherapie op haar gezicht een half jaar lang nog steeds huidirritatie heeft. En om de cosmeticasector kapot te maken, is de Lauren Verster de strijd ermee aangegaan wat nou wel en niet goed is. Dat de schoonheidsindustrie niet allemaal dingen verkopen via BN’ers die slecht voor de huid zijn. Hieronder zie je een foto van Lauren Verster met de producten die ze heeft getest met de volgende tekst eronder:

Dit heb ik de afgelopen tijd allemaal gesmeerd om er jonger/egaler uit te zien 🙂
In mijn (onze!) strijd tegen beautybullshit (en zoektocht naar wat wél werkt) ben ik weer tot de volgende bevindingen gekomen:
• Alles wat in een potje zit, kan nu ook mijn prullenbak in. Werkzame ingrediënten in crèmes vervliegen zodra ze in aanraking komen met zuurstof, dus je houdt (als je vaker het potje opendraait) alleen een vettig smeersel over.
Ik smeer al jaren uit potjes. Laat me even rekenen: 3 potjes à 25 piek = €75,-,
Ongeveer twee keer per jaar gekocht = €150,- per jaar,
En dat zo’n twintig jaar lang = €3000,- voor een beetje vet. Great. Kan dit úit het schap?
•Pompjes moeten we hebben, daar kan geen zuurstof bij.
•De term ‘clean beauty’ is super ‘in’, maar ook nogal onzinnig. Het is een lege marketingterm en iedereen kan ‘m gebruiken. Niemand weet wat ‘clean beauty’ eigenlijk precies is en er is dus ook geen controle op. Het klinkt wel lekker schoon, maar dat is het dan ook. •goede nieuws is dat er in deze marketingjungle ook ingredienten lijken te zijn die wél echt wat doen, alleen is het nogal tijdrovend om goede onafhanelijke experts te vinden en te spreken. Dus: working on it, keep ya posted!
Ps dank voor de tips over smeersels in potjes in mijn vorige post!
Psps we zullen nooit weten hoe we eruit hadden gezien als we nooit iets hadden gesmeerd, waarschijnlijk hetzelfde!